menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenblijvende en liefst bloeiende hangplanten gezocht

Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Ik heb mooie potten met surfinia's/petunia's hangen. Uiteraard worden deze nu minder, ik geef ze nog een week.

Weten jullie welke hangplanten ik kan kopen behalve de hedera, die in de winter ook mooi groen blijft en zo mogelijk ook een bloemetje geeft?

Alvast dank voor de tips?
zondag 10 september 2017 - 09:44
leerling

Leerling

Ik ken geen wintergroene hangplanten die 's winters ook nog bloeien (al was het me niet duidelijk of ze 's winters moesten bloeien of gewoon ergens tijdens het jaar), maar misschien kan je een wintergroene hangplant combineren met (winter)bloeiers?

Bv. Vinca minor 'illumination' (maagdenpalm), Lysimachia nummularia (penningkruid), een kleinbladige hedera (klimop, maar die ken je al)... met viooltjes of wat lage, vroege knol- en bolgewassen als Galanthus nivalis (sneeuwklokje), Crocus, Muscari, Chionodoxa...

Je kan je hangmand ook vullen met keukenkruiden: Rosmarinus officinalis Prostratus (matig winterhard, dus binnenhalen wanneer het echt vriest) en Thymus praecox zijn wintergroen.
dinsdag 12 september 2017 - 00:17
Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Leerling dank voor je reactie, vinca en viooltjes...wat een goed idee, dat ga ik doen!
dinsdag 12 september 2017 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon