menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Strelitzia bladen dor en met puntjes

Ga naar meest recente reactie

Koen 1971

Koen 1971

Mijn schoonouders hebben 4 strelitzia planten. Ze hebben allen een dor uiterlijk en op de bladen zijn zwarte puntjes te zien. Zie foto. Onlangs kochten ze een nieuwe plant en ondertussen heeft hij het ook. De planten staan in de zomer buiten.
Weet iemand hoe ze dit best kunnen oplossen?

Bloemen & Planten

donderdag 31 augustus 2017 - 12:48
satomi

Satomi

Dat zullen luizen, spintmijten of trips zijn. Ze zuigen de sappen uit het blad. Daarom zien de planten er steeds slechter uit. Om trips te bestrijden kan je gebruik maken van ecologische middelen van Ecokuur en Pireco. Knoflookthee/extract is ook een goed idee. En dan is er ook nog neemolie.
vrijdag 1 september 2017 - 15:20
Koen 1971

Koen 1971

Bedankt! Ik probeer het en laat iets weten.
Groeten,
Koen
vrijdag 1 september 2017 - 16:48
c j de k

C j de k

Het blad is ook behoorlijk opgekruld dit kan duiden op te veel ( middag ) zon .
Het geel worden van het blad kan ook het gevolg zijn van te veel water of een te kleine pot .
Het blad gaat dan ook vaak deze zwarte stipjes vertonen wat niet altijd insecten zijn maar een teken van verval van het blad .
Kijk dus vooral of ze niet te nat staan of te veel in de zon en controleer of er eventueel verpot moet worden .
Dit zie je als de pot gaat vervormen door de druk van de wortels of als de plant zich als het ware de pot uitdrukt .
vrijdag 1 september 2017 - 22:55
Koen 1971

Koen 1971

Ze zijn nog niet zolang verplant. Teveel zon kan eventueel wel, ik zal ze ook verplaatsen en erop letten dat ze niet te nat staan.
zaterdag 2 september 2017 - 09:34
Koen 1971

Koen 1971

Bedankt voor de tips. De planten zien er ondertussen alweer een stuk beter uit.
vrijdag 15 september 2017 - 17:19
c j de k
vrijdag 15 september 2017 - 17:38
satomi

Satomi

Fijn, Koen
vrijdag 15 september 2017 - 18:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon