menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welke clematis erbij?

Ga naar meest recente reactie

Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Ik heb een clematis type "so many blue flowers" een bosrank gekocht. Deze moeitbloeien van juni tot en met augustus. Nu dacht ik erover om er nog een clematis naast te zetten die er dan doorheen groeit en bloeit in maart tm mei.. dan heb ik lang bloemen.

Is dit een goed idee of raden jullie dit af?

Ik stel mogelijk wat 'domme'. Vragen aan jullie tuinexperts maar ik heb er echt geen verstand van.. dank voor jullie advies alvast
woensdag 23 augustus 2017 - 15:26
LT

LT

Het probleem waar ik aan denk is het snoeien. Beiden na de bloei...Hoe doe je dat dan als ze helemaal in de war zitten...
woensdag 23 augustus 2017 - 16:40
Pouketie01

Pouketie01

Als je clematissen neemt die je dezelfde periode moet snoeien, anders hangen ze ineen en dan zal het moeilijk gaan.
woensdag 23 augustus 2017 - 17:37
Plantadvies

Plantadvies

U kunt in het voorjaar goed zien welke uitlopers er groeien. Dan kunt u prima op de kale takken de rest terug snoeien. Neem dan wel een clematis die dezelfde periode bloeit, anders zit je weer meet een andere snoei periode.
woensdag 23 augustus 2017 - 18:26
Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Dank voorjullie reacties, ik begrijp dat mijn idee niet handig is mbt de snoei.
donderdag 24 augustus 2017 - 06:35
Plantadvies

Plantadvies

Ligt eraan hoe u dit ziet. Ik heb diverse clematissen door elkaar groeien. In het voorjaar kan ik prima zien waar de uitlopers groeien en waar niet. Clematissen van dezelfde groep zou handig zijn in verband met de snoietijd.
vrijdag 25 augustus 2017 - 09:45
satomi

Satomi

Sonjasidoontje, wat je wél kan doen is Clematis armandii planten. Dit is een vroegbloeiende soort die 's winters groen blijft. Het enigste nadeel: de plant kan vorstgevoelig zijn. Een zonnige en beschutte plek zou ideaal zijn. Ze heeft wel vrij veel plaats nodig.