Geprint vanhttp://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/2/bloemen-planten/63754/iemand-enig-idee-welke-plant-dit-is

1

Iemand enig idee welke plant dit is ?

Ga naar meest recente reactie

Shiro

Deze plant teistert al jarenlang mijn tuin en is niet weg te krijgen . Aan de wortel zit een rooie knol. hij vermeerderd zich explosief Is dit een duizendknoop soort ? De bloemen veranderen naar roze/paars naar het einde van het seizoen. Mooie plant maar is zo'n woekeraar dat je er helemaal gek van wordt

zondag 16 juli 2017 - 20:23

Shiro

nog een foto

zondag 16 juli 2017 - 20:24

C j de k

Dit is de Karmozijnbes die kun maar beter zo snel mogelijk verwijderen en zeker de bloemen niet in het zaad laten komen .
Zorg er wel voor dat je de knollen helemaal weghaalt omdat een klein stukje weer een nieuwe plant kan vormen .
Succes.
zondag 16 juli 2017 - 20:30

Lentemode

Karmozijnbes
zondag 16 juli 2017 - 20:30

Lilyboskat5

En anders round up erop.
Ieder klein scheutje uittrekken !

zondag 16 juli 2017 - 20:36

Shiro

zou roundup helpen als ik het aanbreng met een kwast op de bladeren ?
zondag 16 juli 2017 - 21:18

Roeli

Waarom zou je die kwijt willen.
Ik heb er twee staan en ik vind ze prachtig.
Wat is er verkeerd aan de karmozijnbes ?
zondag 16 juli 2017 - 21:55

Shiro

nou dat zal ik je vertellen Mijn tuin is 10000m2 en echt overal kom je hem tegen.Tussen alle vaste planten, hij groeit zo snel dat hij andere planten kompleet verstikt.
als ik er niets aan doe groeit er op een gegeven moment alleen nog maar karmozijnbes.

ik vind de bloemen lokecht wel mooi maar dit is niet in de perken te houden, daar heb je bijna een dagtaak aan.
zondag 16 juli 2017 - 22:07

Roeli

Mijn tuin is ook 10 are.
Er staan 2 karmozijnbessen in en verder geen uitbreiding.
Kennelijk zijn de vogeltjes bij mij zo lief om de zaadjes ergens anders te laten vallen en niet in mijn tuin.
Je zou, als hij uitgebloeid is, de bloem er uit kunnen knippen. Volgens mij heb je dan geen problemen.

maandag 17 juli 2017 - 07:38

Bluedream

Anders de zaadtoppen eruit knippen als je niet wilt dat ze zich gaan verspreiden.
donderdag 20 juli 2017 - 21:38

Lilyboskat5

Waarom zie ik hier niet het hele topic ???
Eerst wel altijd.
donderdag 20 juli 2017 - 22:14

Roeli

Als je de hele topic wilt zien moet je van het begin naar beneden scrollen en niet klikken op meest recente reactie.
Vreselijk vervelend.
vrijdag 21 juli 2017 - 02:53

Lilyboskat5

Dat lukte ook niet, Roeli.
Ik hoop dat ze dit weer recht kunnen zetten.
Want ik mis een hoop informatie.
vrijdag 21 juli 2017 - 07:47

Tekst aangepast

Roeli

Jij geeft nu wel antwoord op mijn opmerking, maar ik kan niet eens naar boven scrollen om te zien wat ik precies gezegd heb. Dit is volkomen belachelijk.
Vroeger vroeg ik Stijn dan wel waarom en hoe, maar ik heb geen idee wie nu ingeschakeld moet worden.
Als je nog weet in welke topic het geplaatst is ( het hoeft niet 1 van je zelf te zijn ) moet je van het begin af naar beneden scrollen.
En dat is heel vervelend, vooral als het een topic is van een jaar of wat geleden.
Nee, waarom dit is mag Joost weten.
Laat ze dat s.v.p. zo snel mogelijk terug draaien.

Nu heb ik dit antwoord geplaatst en is jouw opmerking al weer verdwenen.
Heel irritant.
vrijdag 21 juli 2017 - 10:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
.