menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allergie

Ga naar meest recente reactie

joost van der hoofd

Joost van der hoofd

Goedenmiddag allen.
ben een poosje aan het onkruid wieden geweest in mijn tuin.
in aanraking gekomen met de phlomis , kan het zijn dat ik voor deze plant inmiddels een allergie heb ontwikkeld ?
zowel een beetje prikkelige huis als een kortademig gevoel ?
Heeft iemand van jullie misschien ervaring ??
Vriendelijke groet Joostje
vrijdag 14 juli 2017 - 15:47
Tuinprins

Tuinprins

In principe kun je voor iedere plantensoort allergisch zijn of worden. Of jij voor Phlomis allergisch bent geworden kunnen wij niet beoordelen. Je zou over een week weer de Phlomis kunnen aanraken en kijken of je dan weer dezelfde reactie krijgt.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 14 juli 2017 - 19:24
joost van der hoofd

Joost van der hoofd

Dank u voor de reactie. Ik kan er bijna niet omheen nogmaals in aanraking te komen met de phlomis. Deze komende week ga ik het niet proberen . Eerst ga ik genieten van onze vakantiegasten die komen. Ik houd u op de hoogte van mijn problemen met de phlomis
Vriendelijke groet Joostje
zaterdag 15 juli 2017 - 09:05
J.C.E. van Houte

J.C.E. van Houte

Ik heb daarnet en gedeelte van de opdringerige Phlomis gerooid en ben overvallen door een niet te stoppen hoestbui, na het innemen van een anti hooikoortstablet lijkt het nu te bedaren. Ik dacht dat het zinvol was om dit te laten weten.
donderdag 30 september 2021 - 14:05
Tuinprins

Tuinprins

De onderzijde van het blad van Phlomis russeliana heeft een 'wollig' laagje en kan soms wat 'stoffig' zijn en hierdoor een allergische reactie uitlokken. Vooral mensen die allergisch zijn aangelegd kunnen last krijgen als ze met deze plant werken.

Gegroet, de tuinprins

donderdag 30 september 2021 - 16:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon