menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet dit.. blauwe regen

Ga naar meest recente reactie

Sonjasidoontje

Tekst aangepast

Sonjasidoontje

Goedendag, Helaas is mijn mooie blauwe regen zondag tot ca 1.10 cm geheel afgezaagd. Ik vraag me af of deze ooit nog uit zal kunnen lopen. Wat denken jullie als expert?

Overigens het groene puntje wat je op de foto ziet is geen jong blad maar een kapottte stengel????

Alvast dank voor het antwoord. Mvg Sonja

Bloemen & Planten

dinsdag 11 juli 2017 - 20:54
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik denk dat die wel weer uitslaat want ik heb er hier ooit eens een verwijderd en na jaren komen er nog nieuwe scheuten boven de grond.
Maar wie doet zoiets ?
Heb jij zo'n 'lieve' buurman ?
dinsdag 11 juli 2017 - 21:02
LT

LT

Hij groeit gegarandeerd over de schutting. Als ik dat niet wilde, had je wel degelijk een probleem.
Van de mijne heeft niemand last.
dinsdag 11 juli 2017 - 21:23
Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

@ Lily .. mijn buurman is heel aardig hoor... mij lieve echtgenoot heeft alleen zwarte vingers????. De schutting was geheel begroeit met hedera, dat moest weg.

@ LT sorry snap niet zo goed hoe jij dat bedoelt. Eerste deel hoop ik natuurlijk van harte. Schutting wordt hoger dicht gemaakt en wilde de blauwe regen er tegen aan geleiden...
dinsdag 11 juli 2017 - 21:45
LT

LT

De blauwe regen is een echte snelle groeier. In twee weken zit hij weer tussen de planken door. Beter is, plaats hem minimaal 1 meter van de schutting. Maak een stevige pergola en leidt hem dan daarlangs. Deze gaat gegarandeerd weer uitlopen, zo als Lily al aangaf.
Succes, Lou
dinsdag 11 juli 2017 - 21:53
lilyboskat5

Lilyboskat5

Gelukkig, geen buurman die dat bij jou gedaan heeft.
Ik wens je verder succes met de Blauwe Regen.
dinsdag 11 juli 2017 - 22:01
Sonjasidoontje

Sonjasidoontje

Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben, ik had al eerder (ik had nog niet van dit forum gehoord) twee hoveniers gevraagd, die zeggen dat er misschien een klein scheutje uit kan groeien maar dat ik er niet veel meer van hoef te verwachten????????
woensdag 12 juli 2017 - 15:16
lilyboskat5

Lilyboskat5

Och, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Bij mijn vorige baas hebben we Round-up op alle wonden gestreken maar de Blauwe Regen liet zich er niet onder krijgen.
Hij won iedere keer !
woensdag 12 juli 2017 - 16:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon