menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke Hortensia

Ga naar meest recente reactie

Dany

Dany

Is er iemand die naam kan plakken op deze Hortensia, er zijn zoveel soorten dat ik er niet aan uit geraak welke dit zou kunnen zijn. Volgens mij geeft hij het eerste jaar blauw gebloeid en sedertdien altijd roze door gebrek aan ...

Bloemen & Planten

vrijdag 23 juni 2017 - 11:31
Dany

Dany

Niemand die een poging durft wagen?
maandag 26 juni 2017 - 15:21
Tuinprins

Tuinprins

Is zo goed als onmogelijk om te zeggen om welke cultivar van Hydrangea macrophylla het hier gaat.

Ik heb het Hortensiaboek van vader en zoon Van Gelderen. Op pagina's 53 t.e.m. 140 besteden zij aandacht aan de Hydrangea macrophylla's met bolvormige bloeiwijze. Dat zijn meer dan 300 cultivars. Verder zijn er talrijke cultivars waarbij de bloemen sterk op elkaar lijken. Ik denk dat het zelfs voor de kenner moeilijk zal zijn om jou de cultivar naam te geven. Bovendien moet je er rekening mee houden dat de bloemkleur wordt beïnvloed door de grondsoort en de temperatuur. En dan laat ik voor het gemak de kleurweergave/vervorming door het fototoestel en mijn computerscherm maar buiten beschouwing.

Een poging durf ik dus niet te wagen


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 27 juni 2017 - 20:44
Roeli

Roeli

In ieder geval is het nu een rose, met mooie dikke bloemen.
dinsdag 27 juni 2017 - 20:52
Dany

Dany

Ik had er mij ook al suf zitten achter zoeken en hoopte dat er misschien iemand op het forum meer duidelijkheid kon brengen want er zitten toch wel wat straffe cracks hier maar ook zonder naam blijft het een heel mooie roos bloeiende Hortensia.
woensdag 28 juni 2017 - 11:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon