menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Crocosmia

Ga naar meest recente reactie

mmgull

Mmgull

1 april Crocosmia geplant. Tot hiertoe geen enkel loof gezien.

Wanneer komen de stengels boven de grond uit?

Gaan de bollen dit jaar nog bloeien?



maandag 22 mei 2017 - 16:43
Polplastron

Polplastron

Die zouden stilaan toch boven de grond mogen beginnen komen. Geef het nog even tijd.
Als ze goed opkomen, zullen ze dit jaar ook meteen goed bloeien.
Als ze niet opkomen zou het kunnen liggen aan de kwaliteit van het beginmateriaal: verdroogd, beschimmeld, te oud, ...
maandag 22 mei 2017 - 17:16
leerling

Leerling

Als het niet lukt, mag je (best in de herfst) gerust langskomen. Onze bos moet nog eens flink worden uitgedund.
maandag 22 mei 2017 - 19:04
mmgull

Tekst aangepast

Mmgull

Als ze niet opkomen zou het kunnen liggen aan de kwaliteit van het beginmateriaal: verdroogd, beschimmeld, te oud, ...


Alle 50 bollen mislukt, zou straf zijn. Vers besteld van twee verschillende leveranciers.


Leerling Als het niet lukt, mag je (best in de herfst) gerust langskomen. Onze bos moet nog eens flink worden uitgedund.


Da's nog vlakbij ook. Handig

maandag 22 mei 2017 - 19:32
Polplastron

Polplastron

Alle 50 bollen mislukt, zou straf zijn. Vers besteld van twee verschillende leveranciers.

In dat geval kan je er zeker van zijn dat je binnenkort wel het een en ander te zien krijgt!
Mijn reactie komt voort uit de wetenschap dat in sommige tuincentra de bollen in erbarmelijke staat verkocht worden, zeker tegen het einde van het plantseizoen. (Onlangs zag ik zelfs nog tulpenbollen liggen, aan halve prijs ...)

Groeten,
Pol
maandag 22 mei 2017 - 19:52
mmgull

Tekst aangepast

Mmgull

OK, afwachten dus

Ondertussen staat de border al wel twee maanden kaal. Is er een andere bloeiende plant die past bij crocosmia of bij carex, die:

- bloeit in apr-mei of mei-juni
- 4u à 6u volle zon rond deze periode
- 50 à 80cm hoog, zeker niet kleiner
- liever geen blauw en geen rood
- geen eenjarigen/ tweejarigen

Ik dacht aan witte camassia of witte pioen of geel-oranje daglelie.
Met iris ben ik niet zo vertrouwd maar zie je soms ook tussen grassen staan.


dinsdag 23 mei 2017 - 11:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon