menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geen bloemen gezien

Janvanstraten

Janvanstraten

Hallo tuinvrienden heb jullie al vaak gevraagd om raad welke plant dit is in de tuin van mijn nieuwe huis (waarvoor dank), maar bij deze plant stond nog een plantstokje met de naam en de verzorging en meerdere info. Nu stond er wel op dat de Correa backhousiana (want daar gaat het toch over?) in maart en april had moeten bloeien, nou niks gezien hoor. Is hij nog te klein of is hij bevroren? zie foto. Gr uit Oirschot

Bloemen & Planten

zondag 21 mei 2017 - 16:59
rivofa

Rivofa

Bent u zeker van die naam ? Volgens mij zou deze wel eens een euonymus fortunei kunnen zijn.
zondag 21 mei 2017 - 23:11
Tuinprins

Tuinprins

Geen Euonymus fortunei maar zo goed als zeker Correa backhouseana. Bloei is volgens mij in mei/juni. Dat de plant nog niet bloeit kan verschillende oorzaken hebben: te jong, te weinig licht, te weinig warmte, late nachtvorst in april etc.

Correa backhouseana komt van oorsprong uit Australië en wordt ook wel Tasmaanse fuchsia genoemd. De bloemen zijn doorgaans groenig ivoorwit. Is niet volledig winterhard en heeft een beschutte standplaats nodig.

Het valt mij op dat planten uit Australië en omgeving bij ons vaak niet zo goed bloeien. Dit kan te maken hebben met het feit dat de lichtintensiteit bij ons een stuk minder is.


Gegroet, de tuinprins
maandag 22 mei 2017 - 06:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon