menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea,magnolia,deutzia scraba,salvia flava enz.

Ga naar meest recente reactie

Willy Nijhoff

Willy Nijhoff

Ik zou graag willen weten wat te doen met de Hydrangea's, moet ik ze afknippen, want ze zijn behoorlijk beschadigd door de vorst, van de serrata intermedia zijn ook alle knoppen bevroren en bij de anderen kan ik nog geen knoppen ontdekken, wel ook aan de uiteinden, waar normaal gesproken zich de knoppen ontwikkelen, bevroren. De magnolia brooklynensis, die later bloeit dan de andere magnolia's, zal denk ik nog wel uitlopen maar geen bloemen meer maken, wat te doen, ook afknippen?. De persicaria's lopen wel weer uit en de deutzia ook, neem ik aan.
Graag raad wat te doen.

Bloemen & Planten

zaterdag 22 april 2017 - 17:32
PeterBo

PeterBo

Ik weet niet wat je moet doen Willy, hier ook de Hortensia's de Vlinderstruiken en de Acers behoorlijke schade van de vorst, dus ik wil de adviezen die worden gegeven ook wel weten, hopelijk komt het allemaal wel weer goed, de natuur is sterk.
zaterdag 22 april 2017 - 17:54
WiPe

WiPe

Wacht nog maar even af. De planten zullen opnieuw uitschieten en dan kun je nog altijd wegknippen wat afgestorven is. Als je nu al gaatt snoeien en je snoeit de plantente diep terug, moeten ze van nog verder terug komen.
zaterdag 22 april 2017 - 18:32
Plantadvies

Plantadvies

Met kans op nachtvorst zul je bij weer afsnoeien weer schade kunnen krijgen. De dode takken en bladeren geven enigszins bescherming. Even afwachten dus.
zaterdag 22 april 2017 - 19:57
Nicholas H.

Nicholas H.

Doe ik er goed aan om de uitgebloeide knoppen van Camellia te laten zitten? Misschien beschermen die de nieuwe knoppen nog wat? Want volgende week wordt het weer koud.
zondag 23 april 2017 - 08:42
WiPe

WiPe

Je kan die gerust laten zitten. Dat die de plant beschermen tegen meer nachtvorst durf ik te betwijfelen, maar er is geen reden om dat nu al weg te halen.
zondag 23 april 2017 - 09:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon