menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Pad in de vijver

Ga naar meest recente reactie

Roxanne

Roxanne


Kan iemand mij advies geven ? Ieder jaar heb ik bezoek van een pad in mijn vijver. Zoals altijd zet ik die achteraan terug in mijn tuin waar ik zijn soortgenoten gespot heb.
Dit jaar besloot ik om hem dan toch te houden in onze vijver omdat hij toch altijd terugkomt maar het probleem is dat hij nu al bijna 2 weken in onze vijver zit en er niet uit kan springen (denk ik) dus dan maar terug zetten zeker ?

Bloemen & Planten

vrijdag 24 maart 2017 - 17:51
Polplastron

Polplastron

Heb je dan een vijver met zo'n steile wanden? (Post eens een foto eventueel)
Indien de wanden zo steil zijn dat dieren er niet in of uit kunnen kruipen, is het raadzaam een schuine plank in de vijver te zetten als "laddertje". Niet alleen padden zullen in de vijver "sukkelen", ook egels en andere dieren durven wel eens een ongelukkige duik te nemen.
vrijdag 24 maart 2017 - 18:41
Roxanne

Tekst aangepast

Roxanne

Hier is een foto van vorig jaar. Het is maar een kleine vijver aan ons terras. Het is rondom afgewerkt met planken en hij is ongeveer een 0.50 cm hoog. Ik wist niet dat een pad zo hoog kon springen.
Het is heel eigenaardig dat hij altijd in onze vijver komt zitten terwijl de buren een mooie onderhouden vijver hebben met veel plantjes en vissen. De mijnen daarentegen is eerder een beetje verwaarloosd.

Bloemen & Planten

vrijdag 24 maart 2017 - 18:53
zuurtje

Zuurtje

Padden en kikkers houden niet van nette vijvers, haha, lekker veel alg in het voorjaar, en planten om weg te kruipen als het moet ivm reigers en katten. Dus gefeliciteerd met je vijver!

Ineke

(kijk ook eens naar mijn topic dril )
vrijdag 24 maart 2017 - 19:27
Roxanne

Roxanne

Och wat leuk heb je topic bezocht ! Dus als ik het goed begrijp, moet ik niet zoveel doen aan mijn natuurlijke vijver en dan komen er misschien nog ! Enkel een trapje installeren voor mijn bezoekers zoals Polplastron mij aanraadde en klaar is kees ! Bedankt
zaterdag 25 maart 2017 - 09:43
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Een trapje, of hanggroen,bijv. penningkruid wat in de vijver overhangt is wel nodig ja. Als je er af kunt blijven !, trek er soms wel wat groen uit als het te dicht wordt, er zitten ook een heleboel poelslakken in die de boel schoonhouden, en die planten zich ook massaal voort

Ineke
zaterdag 25 maart 2017 - 10:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon