menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies over beplanting

mc58

Mc58

Wij zijn onze voortuin aan het renoveren, Nu zoeken wij voor de voorste rand beplanting. in de vorm van een lage haag. Enkele kenmerken: kleigrond en op het zuiden . We zoeken struiken of planten die groenblijvend zijn en het liefst bloeiend of op een andere manier boeiend zijn om naar te kijken.
Ik moet zeggen het valt ons niet mee. Of de grond is niet geschikt, of er staat teveel zon of het wordt kaal in de winter,
hebben jullie nog wat suggesties??

Bloemen & Planten

donderdag 25 augustus 2016 - 14:04
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Ik heb eens zo'n bakje beplant met, om beurten, Lavendula en Rosa the fairy. Die rozen zouden mooi over dat muurtje hangen.
In het tweede vakje misschien Phloxen of echinacea?
donderdag 25 augustus 2016 - 14:20
mc58

Tekst aangepast

Mc58

Dank je voor je advies Jdcoster. Dat was oorspronkelijk ook mijn bedoeling aangezien ik beide planten heel erg mooi vindt en daarbij de lavandula wintergroen is. Maar dit werd mij afgeraden door een zeer bekende lavendelkweker.

De combinatie rozen-lavendel is echter minder geschikt omdat ze tegenovergestelde groeiomstandigheden vragen. Dat geldt voor alle lavendels en alle rozen.
Dat was het antwoord op mijn vraag welke rozen ik het beste met lavendel kon combineren.

Heb jij andere ervaring met jouw bak?
donderdag 25 augustus 2016 - 17:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon