menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Planten uit tuincentrum?

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Misschien een domme vraag... Maar hoe lang kan je wachten eer je aangekochte planten uit een tuincentrum plant? Waarschijnlijk hoe sneller hoe beter maja. De plantjes dinsdag gekocht, maar pas binnen 2 weken terug de tijd om de planten met onze bewoners (het is op mijn werk) te planten...

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
woensdag 24 augustus 2016 - 21:00
lilyboskat5

Lilyboskat5

Als ze goed verzorgd worden kunnen ze dat best volhouden.
Als de wortels flink onder uit de pot komen, deze niet uitlaten drogen.
woensdag 24 augustus 2016 - 21:43
Roeliee

Roeliee

Ze staan in vrij grote potjes hoor, dus denk niet dat dit snel zal gebeuren. Het gaat om echinaceas en agastache. Normaal zijn deze voor een droge bodem...maar in die kleine potjes droogt de grond snel uit. Of geef ik ze toch best niet al te veel water?
donderdag 25 augustus 2016 - 10:21
lilyboskat5

Lilyboskat5

Bij mij staat de Echinacea en nog meerdere in de pot.
Gewoon omdat ik in de tuin nog geen plek heb gevonden.
Gisteren na die hete dag hing hij slap.
Water gegeven en nu stat hij weer fier rechtop.
Probeer dit te voorkomen want ze krijgen toch weer iedere keer een knauw.
donderdag 25 augustus 2016 - 10:46
Roeliee

Roeliee

Oké bedankt! Heb ze gisteren een halfuurtje in een bak met water gezet (niet ondergedompeld). En ze nu naar de schaduw verhuist. Ze hebben misschien de zon nodig, maar de komende 3 dagen ben ik er niet op het werk, dus zou ze bij mijn terug komst niet slap willen terug vinden! Ik heb wel collega's, maar niet allemaal hebben ze daar even veel interesse in

Bedankt!
donderdag 25 augustus 2016 - 11:29
leerling

Leerling

'k Had hier in het voorjaar o.a. 3 plantjes Echinacea gekocht en die zijn pas vorige week in de grond geraakt. Ze hadden sedert aankoop ook niet veel aandacht gekregen en waren bijna overwoekerd door onkruid.

Tuinprins wist dat die planten liever geen andere planten in de buurt hebben, dus hebben ze nu een plekje gekregen, grondig schoongemaakt van onkruid en wortels, met een 10 cm diep bordertje errond.

'k Hou ze nog wat in 't oog, omdat het hier zo droog is, maar ze schijnen het goed te doen.

In tuincentra staan planten dikwijls ook lang in potjes. Soms te lang. Ik keer de potjes meestal even om. Als er onderaan een kluwen wortels hangt, laat ik ze staan.
dinsdag 30 augustus 2016 - 23:12
Roeliee

Roeliee

Bedankt leerling, ze zitten sinds gisteren in de grond!
Bij andere planten heb ik me laten vangen. De wortels kwamen al ietwat door de potjes piepen. Toen ik ze er uithaalde, was het één en al wortel. Serieus moeten trekken om de wortels toch wat vrijheid te geven. Hopelijk halen deze planten het wel... De plantjes stonden nochtans is redelijk grote potjes... We zien wel!
woensdag 31 augustus 2016 - 07:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon