menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollen komen nu al op...

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo

Eind september heb ik een 200 tal bloembollen (blauwe druifjes en crocussen) geplant. Vandaag keek ik toevallig eens daar waar ik ze geplant heb, en zag tot mijn verbazing dat hier en daar reeds enkele hun kopjes boven staken. Er was al bladvorming. Ik dacht eerst dat het onkruid was, maar na eentje uit te graven waren het wel degelijk bloembollen... Is dit normaal dat deze nu al boven komen? Ik dacht van niet... Kan dit kwaad en zo ja, wat doe ik nu het best?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Groetjes
Roeliee
maandag 12 oktober 2015 - 08:15
deHaan

DeHaan

Blauwe druifjes komen normaal al in het najaar boven de grond.
Er zijn 2 keuze,s
1 Verwonder je je erover en vindt het leuk
2 Erger je er aan en trek de bollen eruit en geef ze weg.
maandag 12 oktober 2015 - 09:35
Roeliee

Roeliee

Ik erger me er zeker niet aan hoor DeHaan, ik wist alleen niet dat deze nu al zouden boven komen piepen. Dus ik dacht dat er misschien iets mislopen was... Ik verwonder me er inderdaad aan, het zit toch allemaal mooi in elkaar de natuur!

Bedankt voor het geruststellend antwoord!

Groetjes
Roeliee
maandag 12 oktober 2015 - 10:38
Jan1980

Jan1980

Enkele jaren terug was ik evenveel verwonderd. Maar nu weet ik al dat druifjes al in de late zomer komen "piepen".
zondag 18 oktober 2015 - 22:17
Dunya

Dunya

Ik heb ook gemerkt toen ik aan het wieden was dat er zijn die boven komen piepen maar niet zelf geplant. Het is in een bedje waar er ook irissen staan. Ben benieuwd!
maandag 19 oktober 2015 - 09:43
Merlin

Tekst aangepast

Merlin

Ik spitte vandaag per ongeluk een hyacinth bol uit de grond en ook die was al een centimetre uitgelopen...
Geen idee of dat normaal is deze tijd van het jaar?

maandag 19 oktober 2015 - 17:47
c j de k

C j de k

ook dat is niet bijzonder ik moet ze nog planten en deze hebben ook al flinke neuzen
maandag 19 oktober 2015 - 19:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon