menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht zwarte bamboe

Ga naar meest recente reactie

spooky84

Spooky84

Hallo,

mijn partner en ik zijn een jaar geleden verhuisd naar onze eigen stek. stukje voor stukje proberen we onze tuin te herinrichten, de inrichting van de vorige eigenaar ligt ons niet echt.

Vandaar zijn we op zoek naar planten die het bijvoorbeeld heel goed doen in de zon, maar ook in de schaduw. Helaas ligt het budget niet heel hoog doordat we ons plekje een jaar geleden hebben gekocht.

ik heb ergens een foto gezien van zwarte bamboe, en ik zou deze graag in een hoge bloempot zetten. Weet iemand of deze hard woekert? en heeft er toevallig iemand wat bamboe te geef/ te ruil?

ook andere overschotjes die in ons plan passen zijn zeker welkom!

Groetjes
Spooky
maandag 5 oktober 2015 - 18:18
aronv

Aronv

Wat vind je mooie planten?
maandag 5 oktober 2015 - 19:50
Paronoto

Paronoto

Kijk op I-net.....bamboe naar ieders keuze en porte-monnaie
maandag 5 oktober 2015 - 21:05
pplakke

Pplakke

hier staat dat die in pot niet winterhard is.

http://www.kapaza.be/nl/bloemen-en-planten/bamboe-phyllostachys-nigra-99790526.htm

als je ooit toch een in de tuin zet er bestaan hdpe wortelbegrenzers.
en daar kan je ze mee in perken.
maandag 5 oktober 2015 - 22:13
spooky84

Spooky84

@ Aronv: ik vind veel planten mooi, voornamelijk met een witte, blauwe en gele bloem. Planten die roze bloemen geven hebben bij mij onmiddellijk afgedaan...ook belletjes vind ik niet zo heel mooi. Het spijtige nadeel bij ons is dat de slakken veel lusten...onze moestuin hebben we helaas moeten redden met blauwe korrel, 1 dag vergeten en de spinazie, sla...was gewoon weg. dus vrees dat planten als hosta's bij ons weinig overlevingskansen hebben...
dinsdag 6 oktober 2015 - 10:48
spooky84

Spooky84

@plakke, oei in een pot niet winterhard :-s dat is wel balen, want wou die in een hoge pot tegen de muur van het huis zetten aan de ingang van de praktijk...
dinsdag 6 oktober 2015 - 10:49
spooky84

Spooky84

@plakke, oei in een pot niet winterhard :-s dat is wel balen, want wou die in een hoge pot tegen de muur van het huis zetten aan de ingang van de praktijk...
dinsdag 6 oktober 2015 - 15:43
aronv

Aronv

Ik denk dat je beter kan wachten tot het voorjaar.
Misschien wat bollen in de grond stoppen, je hebt verder genoeg tijd om na te denken.
donderdag 8 oktober 2015 - 23:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon