menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Salvia guaranitica 'Blue Enigma

Gittale

Gittale

Ik heb een Salvia guaranitica 'Blue Enigma in een pot staan die groeit en groeit maar er zit tot nu toe geen enkele bloem aan. Is er iemand die weet hoe dat komt en wat ik eraan kan doen? Hij heeft ook geleige bladeren dat ik wijt aan een tekort aan voedsel maar ik geef steeds vloeibare mest....

Bloemen & Planten

maandag 31 augustus 2015 - 11:57
satomi

Satomi

Salvia houdt van een vrij arme, kalkrijke grond. Wanneer je zo veel mest geeft, dan verzuurt dat de bodem. Daardoor wordt bv. ijzer niet goed opgenomen door de plant en dan krijg je dit soort verkleuring te zien.

Geef je plant nieuwe potgrond, en dan voorlopig alleen maar water geven, geen mest. Er zit sowieso genoeg bemesting in de potgrond voor 6 weken. Laat wel een kluit aan de plant zitten voor zo min mogelijk wortelverlies.


N.B. Je plant staat hopelijk in een pot met afwateringsgaten?! De grond lijkt op de foto vrij nat. Als de grond té nat is, vergeelt het blad ook. Alleen verkleurt dan het hele blad.

woensdag 2 september 2015 - 15:40
Gittale

Gittale

Hartstikke bedankt ik ga hem vandaag nog verpotten! Dan heb ik het dus precies verkeerd gedaan door steeds mest te geven. Er zitten wel afwateringsgaten in de pot maar door de vele regen is de grond inderdaad behoorlijk nat!
dinsdag 8 september 2015 - 10:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon