menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Calibrachoa - mini petunia

Ga naar meest recente reactie

jan cox

Jan cox

Hallo,

Na veel gezocht te hebben op het internet, lijkt het onmogelijk om voor de plant "Calibrachoa" zaad te kunnen kopen. Heeft u een idee waar dit wel zou kunnen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,

Jan CoxDeze vraag is gesteld vanop Calibrachoa - mini petunia.
vrijdag 6 juni 2014 - 21:36
wilma*15

Wilma*15

Hallo Jan

Kijk hier eens naar.

http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/tags/calibrachoa%20planten%20kopen?cat=226&subcat=325

Succes.
Groetjes
zondag 8 juni 2014 - 23:36
RdB

RdB

Dat is nu precies het probleem van Jan, achter alle rassen staat : "niet meer leverbaar, gaat uit ons gamma".

Ruud
maandag 9 juni 2014 - 13:52
wilma*15

Wilma*15

Jan probeer deze site eens.
Het is een duitse maar ik weet dat amazon.de naar België verzend.
Je kan het altijd vragen.

http://www.star-buy.de/suche/?q=calibrachoa

Succes.
maandag 9 juni 2014 - 14:35
deHaan

DeHaan

Vreeken in Dordrecht heeft ook erg veel.
maandag 9 juni 2014 - 16:09
wilma*15

Wilma*15

Amazon.de verzend niet meer naar België of het bedrag is te laag maar mij lukt het in ieder geval dit niet.
Vorig jaar nog wel maar dat was een hoger bedrag.

Inderdaad dehaan bij Vreeken, ben daar al eens binnen gelopen.
Daar hebben ze echt heel veel.

Succes
maandag 9 juni 2014 - 16:26
wilma*15

Wilma*15

Heb net gekeken maar Vreeken heeft die ook niet meer.

Ik heb ze wel op ebay.be gevonden dit zijn blauwe.
Komen uit België en hebben het nummer 261288363926.
Dit nummer intypen op zoeken en je krijgt ze te zien.

Er zijn er nog een paar leverbaar.
1,60€ kosten + 1,60€ verzending.

Succes
maandag 9 juni 2014 - 16:51
Tuinprins

Tuinprins

Nu heb ik niet zoveel verstand van Calibrachoa's maar het schijnt dat 1. veel Calibrachoa soorten gepatenteerd zijn en alleen mogen worden aangeboden na toestemming van de patentbezitter (of zaad hier ook onder valt weet ik niet) 2. de planten meestal weinig zaad aanzetten of steriel zijn en 3. indien de planten wel zaad aanzetten de planten bij het zaaien niet soortecht terug komen en vaak bloemen geven die lijken op die van de "wave petunia" (Petunia x hybrida). Dit verklaart dan ook waarom er weinig zaad van Calibrachoa's wordt aangeboden. Als je als gediplomeerde zaadboer Calibrachoa zaad aanbiedt en je krijgt later talloze klachten van teleurgestelde tuiniers dan zal dat zaad snel uit het assortiment worden gehaald.

Zoals ik heb begrepen worden de Calibrachoa's die je in het tuincentrum vindt altijd door stek vermeerderd.


Gegroet, de tuinprins
maandag 9 juni 2014 - 19:33
hanstenoort

Hanstenoort

Hoi,

Toevallig was ik ook op zoek en heb deze zaden gevonden op Ali express, geen idee of het ook wat is, maar het is spotgoedkoop en ik heb gisteren een hele partij van diverse zaden besteld waaronder ook diverse soorten calibrachoa
Google op callibrachoa seeds of million bells seeds en dan kom je vanzelf Aliexpress tegen
Ik ben benieuwd wat er allemaal binnen gaat komen (voor EUR 14) en of het ook wat gaat doen.
Succes
maandag 22 januari 2018 - 12:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon