menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wolluizen

Ga naar meest recente reactie

gymneofer

Gymneofer

Mijn theletox is begin dit jaar uitgeput en was overgeschakeld op confidor.
Bij theletox was dit 2 x mee in het grondwater, begin van het seisoen en dan voor de winter ook nog eens 2x. Soms moest ik eens nevellen met theletox.
Nu met confidor, heb ik nog nooit zoveel wolluizen gehad, en een zwaar verlies in de kleintjes tussen diameter 5,5 en 7,5.
Wie kan mij een tip geven, waar ik nog theletox kan krijgen en of er een goed vervangingsprodukt is?
donderdag 4 oktober 2012 - 09:36
Pieter

Pieter

Hoi,
Een vervanger van teletox zou Danadim Progress van Edialux kunnen zijn. Maar als je daarmee al 4 keer per jaar moet behandelen om wolluizen onder controle te krijgen is er waarschijnlijk iets anders mis ook.
Voor confidor gebruik je best zacht, licht zuur water. En de plant moet ook actief aan de groei zijn, dus eventueel een weekje voordien al eens water geven dat er veel wortelhaartjes zijn en dan pas confidor meegeven.
Ideaal is dat je voor elke behandeling een product uit een andere groep gebruikt.
Mvg,
Pieter
donderdag 4 oktober 2012 - 10:01
gymneofer

Gymneofer

Hoi Pieter, bedankt voor uw reactie. Mijn probleem van de wolluizen bij mij thuis is : de sparrebomen van de gebuur. Bij mijn 2de serre, die er al een eindtje verder van staat, heb ik eigenaardig genoeg niet zo een last van. Maar bij de derde serre die op een andere locatie staat, heb ik buiten 1 enkel plantje hier totaal geen last van. Dus ik denk dat het probleem de sparrebomen zijn.
inieder geval, ga ik met dat produkt, wat je schrijft het eens proberen, zal je het resultaat laten weten.
donderdag 4 oktober 2012 - 12:09
Bombycilla

Bombycilla

meende dat iemand op dit forum goede resultaten met luizenshampoo had?
donderdag 4 oktober 2012 - 14:34
Angus

Angus

ik denk dat luizenshampoo eerder te gebruiken is voor de behandeling van individuele planten en niet voor het behandelen van (een deel van een) ganse collectie
donderdag 4 oktober 2012 - 20:07
vandessel1962

Vandessel1962

Perfecthion van BASF
donderdag 4 oktober 2012 - 23:51
gymneofer

Gymneofer

Hallo Pieter, ik ga dit eens proberen, Danadim.
Perfgection is blijkbaar ook al 2 jaar niet meer te vinden.
Na verschillende navragen, blijkt het te kloppen dat sparrebomen, dennebomen, dragers zijn, van de beroemde wolluis.
maandag 8 oktober 2012 - 14:31
Bombycilla

Bombycilla

maar dat is wel een andere wolluis-soort
maandag 8 oktober 2012 - 18:19
Paronoto

Paronoto

Perfekthion is blijkbaar ook al 2 jaar niet meer te vinden
Niet te vinden in de "kleinhandel" nee maar zou nog steeds gefabriceerd worden en " in 't groot" verkocht" ...in België .Voor wie de weg kent misschien

Let wel dat insecten al eens resistent worden tegen vergiften en dan is alleen nog "den hamer" uw oplossing

Mag ik u er terloops op wijzen dat uw probleem eerder thuis hoort in "ziekten en plagen"
maandag 8 oktober 2012 - 20:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon