menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Substral

Ga naar meest recente reactie

DeWokke

DeWokke

Wat vinden jullie van de Substral potgrond? Deze is speciaal voor cactussen en vetplanten. Op aanraden kocht ik er ook de Substral vloeibare meststof voor cactussen bij.

Mvg,
Nieuwkomer Dewokke
vrijdag 3 juni 2011 - 19:32
Pieter

Pieter

Hoi,
Welkom op het cactusforum! De meststof is een 3-5-7 + microelementen en lijkt me dus zeker geschikt voor cactussen. Doorgaans zijn een tweetal bemestingen per jaar voldoende hoor, hoewel sommigen ervoor opteren om bij elke gietbeurt een veel lagere dan aangewezen concentratie toe te dienen.
Wat er in het substraat zit zie ik niet op hun website, maar doorgaans is hetgeen ze verkopen als cactus- en vetplantensubstraat niet geschikt op de lange termijn. Voor goede recepten kijk je best eens rond op het forum.
vrijdag 3 juni 2011 - 20:11
DeWokke

DeWokke

Bedankt voor de reactie.

Heb er even de zak potgrond bijgenomen, deze is op basis van turfstrooisel, tuinturf, zand, meststoffen op basis van calcium en/of magnesium en meststoffen.

Droge stof 35%
organische stof 15%
pH zone (water) 5.0-6.5
EC 150µS/cm
meststof NPK 14-16-13 met micronutrienten 0.32kg/m³

Eigenlijk bedoel je dus dat wanneer het de moment is om mijn cactus over te planten, dan is het ook de moment om over te gaan naar andere en betere grond.

Grtz
vrijdag 3 juni 2011 - 20:24
marinaborr12

Marinaborr12

ik heb net 40 liter cactus en vetplanten grond gekocht van DCM en het is pure turf! Dat is niet
goed,Kan iemand mij een tip geven een ander merk luchtige grond, zou supstral lvast goed
zijn?
Bedankt alvast Marina.
maandag 8 april 2019 - 17:14
Dany

Dany

Je kan hier eens inlichtingen vragen, is in je buurt
http://www.cactussen-en-vetplanten.org/info.php?id=4&lang=nl
maandag 8 april 2019 - 19:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon