menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Voor het eerst in bloei

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Leuchtenbergia principes.....Jaren geleden gekocht tijdens een E.L.K. , van wie weet ik niet meer. Bleef goed "gesoigneerd" maar daar bleef het bij. Men had me al ingelicht dat het een zeldzame bloeier was en...dan is 't toch gebeurd ....sedert eergisteren.
Ik meende via Google aan meer info te geraken maar die geeft forfait....mijn "oude browser" past niet meer bij hun zgn "nieuwe versie" " en in de al geraadpleegde jaargangen van verschilende tijdschriften heb ik totnutoe niks gevonden dat als documentatie kon dienen.....maar dat alles doet niks af aan de pracht van deze plant.

vrijdag 16 september 2016 - 21:07
zuurtje

Zuurtje

Prachtig wat een mooie elegante verschijning.

stukje Google:
Iedereen kent waarschijnlijk wel Leuchtenbergia principis, genoemd naar de prins van Leuchtenberg. Toen de plant voor het eerst rond 1847 in Kew gardens stond, dacht men dat het om een agave ging. Eenmaal in bloei wist men wel beter, maar aan die eerste tijd heeft de plant nog wel de bijnaam agave cactus overgehouden
vrijdag 16 september 2016 - 22:32
Jeannette1

Jeannette1

Hai Paul,

Zo mooi was ik niet toen ik voor het eerst in bloei kwam.
Prachtige bloem, maar ook een hele mooie foto.
Bedankt dat je ons laat meegenieten.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 17 september 2016 - 11:25
joost van der hoofd

Joost van der hoofd

prachtig, nooit eerder gezien door mij
zondag 18 september 2016 - 07:02
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Wat een geluk dat het nu in bloei staat.
zondag 18 september 2016 - 10:00
c j de k
zondag 18 september 2016 - 15:29
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Probeerde nu te weten te komen wie beschreef dat en waar was die beschrijving te vinden...Moet toch ergens gepubliceerd geweest zijn.... Uiteindelijk vond ik die maar....in 't spaans en daar ken ik niks van... Is er onder u iemand die "spaanskundig" is en eventueel de vertaling wil doen...? A.U.B.

Gracias.....
zaterdag 24 september 2016 - 21:38
IreneE

IreneE

Hoe oud is uw mooie plant?
maandag 24 oktober 2016 - 11:09
Paronoto

Paronoto

"Hoe oud is uw mooie plant?"

Geen idee....ik meen me te herinneren dat ik ze kocht bij een fransman of een duitser die een opendeurdag hield ofwel tijdens een ELK in Blankenberge ...maar mijn 83 jarig geheugen of wat daarvan nog over blijft......

Vermoedelijk geen lid van het forum .....hij zou dan wel gereageerd hebben.....Wie onder u heeft vrienden in 't buitenland aan wie deze vraag kan gesteld worden....?
maandag 24 oktober 2016 - 15:16
Harry54

Harry54

Welke vraag precies Paul?
maandag 24 oktober 2016 - 16:19
Paronoto

Paronoto

G'hebt weer niet goed gelezen hé Harry ...allez voor u dan nog eens :

"Is er onder u iemand die "spaanskundig" is en eventueel de vertaling wil doen...? A.U.B.

Totnogtoe is daarop GEEN antwoord gekomen ...waar zit al dat volk dat ieder jaar weer naar Spanje reist ......met een woordenboek in de hand?
maandag 24 oktober 2016 - 20:47
Harry54

Harry54

Paul, Paul ouwe brombeer. God hoort u mopperen. Hier schijnt de zon.

Waar is dat stuk; stuur het eens op en wie weet wat google translate er niet van maakt. Dat programma komt best een eind en met wat taalgevoel van uzelf erbij komt er vast een acceptabele vertaling uit rollen.

met vriendelijke groet
Harry
dinsdag 25 oktober 2016 - 09:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon