menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Christusdoorn

Ga naar meest recente reactie

ulanka

Ulanka

Hallo,

Heb me vorige week een heel mooie witte christusdoorn aangeschaft, staat volop in bloei met prachtige witte bloemen .
Heb een en ander proberen opzoeken over de verzorging , maar niet veel gevonden.
Nu mijn vraagje, hoe kan ik deze plant verzorgen en zal ik er volgend jaar weer zulke mooie bloemen op hebben ?

groeten
Ulanka
donderdag 4 september 2008 - 08:30
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

De meeste in de handel zijnde cultivar's bloeien haast het ganse jaar door en kunnen gewoon op de vensterbank met andere kamerplanten ! Af en toe wat voeding zal de plant in topvorm houden . Google op Euphorbia milii en je zal al wat meer vinden over deze dankbare bloeiers ! Normaal moeten die planten de twee laatste en de twee eerste maanden van het jaar op rust maar deze in serres opgekweekte en klaargestoomde cultivars volgen een eigen ritme . Ze zullen dan zelf wel aantonen wanneer ze op rust willen door hun blad te laten vallen .
donderdag 4 september 2008 - 08:52
Lysianthus

Lysianthus

Euphorbia millii of de Christusdoorn is een succulente struik die meestal als gemakkelijke kamerplant wordt gehouden en die bijna in elke maand van het jaar tot bloei kunnen komen.

Het is een Euphorbiasoort dus GIFTIG
donderdag 4 september 2008 - 09:06
Harry54

Harry54

Ik heb een mooie grote, die in oktober op rust gaat en pas maart weer wat water krijgt. Hij staat dan op een temperatuur van pakweg 8 à 10 graden.
Harry
donderdag 4 september 2008 - 10:13
Lysianthus

Lysianthus

Laat eens zien Harry?
donderdag 4 september 2008 - 10:18
Harry54

Harry54

Lysianthus, hier een foto van ik denk twee jaar terug. Hij heeft nu de maat van ...eh...ik zie de vliegenmepper liggen...van ongeveer de vliegenmepper.
Harry

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 4 september 2008 - 11:39
Lysianthus

Lysianthus

@ Harry, dank je wel hoor, ik kon me de plant niet goed voorstellen, men sprak van kamerplanten en van bomen.
Het ziet er me wel een stekelig manneke uit, heeft zijn naam niet gestolen

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 4 september 2008 - 12:09
ulanka

Ulanka

Ik heb een mooie grote, die in oktober op rust gaat en pas maart weer wat water krijgt. Hij staat dan op een temperatuur van pakweg 8 à 10 graden.
Harry



@Harry , van winterslaap gesproken ... !

Bedankt iedereen, zal nu maar eens gaan googelen he ! Denk en hoop van er veel plezier van te hebben !

groetjes

Ulanka
donderdag 4 september 2008 - 16:47
Metha
dinsdag 15 september 2009 - 16:44
nientje

Nientje

Ik heb er me ook eentje aangeschaft maar zie wat bladval....mss te nat? Heb hem nog maar net, hoop dat hij het goed gaat doen en ik een gezond exemplaar heb genomen....
woensdag 12 oktober 2016 - 11:04
Harry54

Harry54

Hé , een oud topic van weleer.
Nientje: de plant is er nog steeds en gaat ook nu de winterrust in. Hij laat elk jaar alle blad dan vallen en maakt nieuwe in het voorjaar. Dat is normaal.
Het is ook normaal dat planten - als ze net verpot zijn - wat bladverlies hebben. Het kost inspanning om in de nieuwe grond weer op gang te komen en dat kost wat blaadjes.

ik vermoed dat misschien bij jou beide aan de hand is.
donderdag 13 oktober 2016 - 09:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon