menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ovengerecht: Laagjespasta op z'n italiaans

Ga naar meest recente reactie

charlotje

Charlotje

Ingr: olijfolie,uien,tomaten;knoflook, courgettes, haricots verts, Parmezaanse kaas; Penne (of een andere grove pijpmacaroni) peper en zout, verse basilicum en oregano of gedroogde Italiaanse kruidenmix

Bak de fijn gehakte uien en knoflook in de olijfolie, voeg de ontvelde tomaten en de haricots toe met zout + peper toe, laat een kwartiertje pruttelen.

Kook inmiddels de Penne (of Ziti o.i.d.) op iets minder dan de aangegeven kooktijd.

Afgieten en de helft van de tomaten/haricotssaus er door scheppen. De andere helft wordt als 'enkele pasta' in het gerecht gebruikt.

De Courgettes in schijfjes snijden en even in een grillpan aan weerszijden goudbruin bakken, licht bestrooien met zout.(kan ook in een anti-aanbakpan!!)

Ovenschaal:
invetten,

1ste laag: tomatensaus, = Penne + de gebakken uien, knoflook, tomaten en boontjes)
2de laag, Penne (of pasta)
bestrooien met gedroogde italiaanse kruidenmix (of verse basilicum, oregano, marjolein)
3de laag: Courgettes met een laagje Parmezan
4de laag: terug een laag Penne + It. kruidenmix (zie 2de laag)
5de laag, terug een laag Penne + tomatensaus zie 1ste laag!
Laatste laag: Parmezan

De schaal 10 minuten op 180°C in een voorverwarmde oven en serveren met een glaasje rood.

U kunt zelf de keuze maken voor wel/niet haricots, of wel/niet Courgettes ..het is gewoon altijd smakelijk!!!








zondag 14 augustus 2016 - 18:07
minouke

Minouke

dikke maar dan ne dikke merci, dat ga ik morgen maken si
zondag 14 augustus 2016 - 18:23
charlotje

Charlotje

Zoals je bemerkt hebt, hou ik me niet bezig met gewichten en/of aantallen.
Een beetje huisvrouw heeft dat gewoon 'in de vingers', en ik wens je veel suk-6 met dit gerecht!!!

dagdag

zondag 14 augustus 2016 - 18:31
minouke

Minouke

Juste!
zondag 14 augustus 2016 - 18:39
Pouketie01

Pouketie01

Dat is een lekker gelijkend recept wat ik hier ook heb. Smullen maar hé Charlotje
zondag 14 augustus 2016 - 21:19
minouke

Minouke

Ik heb nog een laagje gebakken gehakt er tussen gelegd en het heeft me gesmaakt.
Het was erg lekker Charlotje.
zaterdag 20 augustus 2016 - 14:11
charlotje

Charlotje

Fijn!
Ik had er natuurlijk bij moeten vermelden dat het een vegetarisch recept betrof, maar daar heb je dus een aanpassing op gemaakt...prima!!!

zaterdag 20 augustus 2016 - 17:33
minouke

Minouke

Voor mij was dat prima geweest maar mijne man kan niet zonder vlees. Hij heeft dan niet gegeten zegt hij dan. Zodus......
zaterdag 20 augustus 2016 - 18:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon