menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rabarber

Ga naar meest recente reactie

Roxanne

Roxanne

Kan iemand mij helpen ? Wat gebeurt er met mijn rabarber ? Ik heb hem een paar weken geleden in 2 gedaan omdat die te groot werd. Heb ik iets verkeerd gedaan ?

Roxanne

Groenten

dinsdag 4 april 2017 - 16:44
deHaan

DeHaan

Je hebt niets verkeerds gedaan, hij komt gewoon in bloei.
dinsdag 4 april 2017 - 17:13
Thefizyx69

Thefizyx69

Bij mij komen ze ook weer in bloei. Je kan ze laten bloeien of af snijden.
Ik snij ze af zo gaat de kracht terug naar de plant en kan ik nog rabarber oogsten.
dinsdag 4 april 2017 - 19:48
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Kijk maar eens bij Diana's mooie moestuin. Die geeft prachtige informatie.
dinsdag 4 april 2017 - 22:11
leerling

Leerling

'k Heb de indruk dat als die plant onder stress komt, dat die dan bloem aanmaakt. Is hier ook al 2 keer gebeurd na het verplanten. 'k Heb de bloemstengels elke keer verwijderd.
Vorige keer is de plant daarna verdwenen. Niet zeker of er een oorzakelijk verband is. (We hebben hier ook woelratten.)
dinsdag 4 april 2017 - 23:49
Roxanne

Roxanne

Thefizyx69 bedankt voor de tip. Ik denk dat ik die bloem ga afsnijden want de stengels rabarber errond zijn inderdaad niet zo groot. Snij ik die volledig tot beneden af of enkel topje of halverwege ?
Jouke Smeding ik ben nog niet zo goed thuis op deze site heb al eens gezocht naar de foto's van Diane en niet onmiddellijk gevonden. Zal straks zeker nog eens gaan zoeken.
woensdag 5 april 2017 - 17:43
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Roxanne ze is te vinden op het internet. En geeft over rabarber mooie informatie. Trouwens over alles wat je wilt weten over moestuinieren.
woensdag 5 april 2017 - 19:28
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik snij hem af tot tegen de grond.
woensdag 5 april 2017 - 20:15
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

De rabarberstruiken die willen bloeien laat ik bloeien, het is mooi en ik heb nog meer dan genoeg rabarber. Ik heb er wel een tiental staan, dus niet erg als er één of enkele wat minder produceren.
woensdag 5 april 2017 - 22:39
Roxanne

Roxanne

Het is inderdaad een mooie plant geworden en eigenlijk zonde om die volledig af te snijden maar dan moet ik wel een keuze maken he een mooie plant of eentje met lekkere rabarber ?! Zal eens moeten nadenken. Bedankt voor de tips en ga zeker eens kijken op het internet naar Diane's moestuin (ik dacht dat ik ze op deze site terug kon vinden)

Groetjes en nog een fijn zonnig weekend !!!
zaterdag 8 april 2017 - 09:35
Mustache

Mustache

Roxanne

Rabarber gaat makkelijk in bloei na verplanten of bij gebrek aan meststof (stress)
Bloemstengel er zo vroeg mogelijk uitdraaien en in het najaar rijkelijk bemesten met gedroogde koemest
Na half juni geen rabarber meer gebruiken vanwege het verhoogde oxaalzuur in de plant

Groetjes Mustache
maandag 8 mei 2017 - 18:42
xerofyt

Tekst aangepast

Xerofyt

vijf jaar geleden.............. https://is.gd/jhVhI7 http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/10/groenten/46488/bloem-in-rabarber-of-niet

Groet,
Xerofyt
maandag 8 mei 2017 - 19:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon