menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Potgrond of zaai en stekgrond?

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen

Zoals hier al enkele keren vernoemd, hebben we bij ons op het werk sinds vorig jaar een serre. Hierin verbouwen we groenten als nuttige invulling voor onze bewoners. Nu was ik van plan om te starten met het zelf zaaien van eenvoudige kruiden zoals peterselie, basilicum,... om dan misschien later over te stappen naar groenten. Ik had het idee om dit in P9 potjes te zaaien zodat ze de potjes eventueel naar huis konden meenemen om daar te gebruiken. Nu mijn vraag. Kan je hiervoor gewone potgrond gebruiken of gebruik je beter zaai - en stekgrond? En zal dit een kans tot slagen hebben?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
zaterdag 11 maart 2017 - 21:27
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik zaai, zowel volle grond als potjes, met potgrond, in't verleden soms ook zaai en stek grond, maar er is , zover ik kon zien, weinig verschil
zondag 12 maart 2017 - 04:41
sjackheijbo16

Sjackheijbo16

het verschil tussen stekgrond en potgrond is dat er in potgrond voeding zit maar in u geval maak het denk geen verschil waar je in zaai; ik zelf voor het kiemen van bijvoorbeeld palmzaden gebruik ik stekgrond gemixt met perliet vercumeliet omdat die gemiddeld wel 2 maanden nodig hebben om te kiemen met potgrond eerder kans op schimmels en verbranding van de jonge wortels
zondag 12 maart 2017 - 12:50
Roeliee

Roeliee

Oké! Super! Dan zal ik het bij gewone potgrond houden

Groetjes
maandag 13 maart 2017 - 17:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon