menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagjes over wisselteelt

FrederikR

FrederikR

Hallo,

ik heb een vraagje over wisselteelt. Op verschillende sites en blogs heb ik al heel wat informatie gevonden en ik ken dus de meest voorkomende teelt met 6 bedden. Kolen na peulen, enz...

Voor volgend seizoen zal ik met 9 bedden werken van 1,2 m op 3,5m. Niet zo heel groot dus, maar ik ben nog niet zo heel goed bedreven in het moestuinieren.
Ik zou graag twee bedden met peulen hebben. Ik denk dat één bed wat te klein zal zijn om erwten en bonen te kweken.
Maar ik zal maar één bed met kolen hebben. Mijn vraag is: wat zet ik dan het jaar erop op het tweede bed van de peulen.
Mogen de aardappelen daarop? Ik zou ook wel eens graag de "aardappelen in zak" methode willen proberen, dus mss ik heb dan wel geen bed voor aardappelen.

Nog een verwant vraagje. Om van de stikstof van de peulen te profiteren, las ik dat de wortels in de grond moeten blijven. Als ik nu de plant met wortel en al verwijder, kan dan gelijk wat hierop volgen?

Vriendelijke groeten,
Frederik
woensdag 28 september 2016 - 10:02
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Kijk maar eens bij Diana's moestuin op het internet. Klik maar eens peulen en erwten aan. Zij geeft geweldig goede informatie over moestuinieren....... een aanrader.
woensdag 28 september 2016 - 16:28
FrederikR

FrederikR

Joukje,

bedankt.
Inderdaad veel informatie te vinden op haar website.


Groeten,
Frederik
woensdag 5 oktober 2016 - 15:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon