menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kattenpoep

Ga naar meest recente reactie

pluizerd

Pluizerd

beste tuinliefhebber,

Ik heb aan huis een eigen moestuintje, ik heb de grond weeromgespit en wil weer een moestuintje aanleggen.
Nu kom ik alleen kattenpoep tegen tussen de grond, wat ik zag heb ik uiteraard verwijderd.
Het idee dat er straks poep tussen mijn groeten en fruit zit dat we gaan opeten , vind ik geen smakelijk idee..

Weet emand hoe ik de grond kan ontdoen van giftige stoffen en kattenpoep ed zodat ik weer veilig en smakkelijke moestuin aan kan leggen?

Alles tips en trucks zijn welkom.

Vast bedankt en vriendelijke groet!

dinsdag 30 januari 2007 - 13:46
andre

Andre

Dag pluizerd eerst en vooral welkom.

Ga even naar tuindadvies dieren katten daar vind je vele tips ook citroengeurende planten werken

andre
dinsdag 30 januari 2007 - 16:26
jcjab

Jcjab

Kattenpoep in de tuin is inderdaad een heel probleem.
Ik heb onlangs een moestuinbak gemaakt, en het was slechts een paar dagen gevuld met teelaarde dat een kat kwam erin kakken.
Omdat ik al hetzelfde probleem heb met mijn gras die volgekakt wordt door katten, waardoor ik kattenpoep moet opkuisen iedere keer dat ik mijn gras moet afrijden, en omdat zowel kat werende producten (duur en niet efficiënt) als planten geen blijvende resultaten geven gebruik ik peper. Het is niet duur, en het meest efficiënt dat ik tot nu toe gevonden heb.
Maar mijn vraag is of dit wel kan in een moestuinbak bedoeld natuurlijk om groenten te telen. Weet er iemand of peper een negatieve impact heeft op teelaarde?
maandag 7 november 2016 - 12:08
Victor44

Victor44

Waarschijnlijk niet! Ik heb vroeger de raad gekregen van een oude tuinier om peper te mengen tussen de wortelzaden voor ik ze zaaide om te verhinderen dat er zou aantasting komen van de wortelvlieg. Hij deed dit ieder jaar!
maandag 7 november 2016 - 15:14
Tuinprins

Tuinprins

Twee vliegen in 1 klap: katten weg en groenten al meteen gekruid
maandag 7 november 2016 - 20:54
RLNDS.nl

RLNDS.nl

Katten houden ook niet van AZIJN... alleen weet ik niet wat voor effect azijn op de kwaliteit van je grond heeft.
woensdag 7 december 2016 - 08:41
jcjab

Jcjab

Herhaaldelijk azijn gebruiken zou de grond zuurder maken. Goed voor het telen van kolen, minder goed voor groenten die liever iets meer alkalische grond, en de zuurtegraad zou wel goed in de gaten moeten gehouden worden.
Ik heb nu een tip gekregen om koffiedik te gebruiken: natuurlijke bemesting en geur die katten weren, maar ik heb het nog niet geprobeerd, want sinds het strooien van cayennepeper zijn er geen katten meer geweest.
vrijdag 9 december 2016 - 10:15
RLNDS.nl

RLNDS.nl

Mijn kat lijkt koffiegruis juist lekker te vinden. Mijn tuin ligt er volmee omdat de meeste planten er baat van hebben. De kat trekt zich er helemaal niets van aan.
zaterdag 14 april 2018 - 20:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon